04 oktober 2012

Liste #10 (Nye norske bøker høsten 2012 som jeg med noen grad av forventning ser frem til å lese, basert på hva jeg har hørt om bøkene så langt + tidligere kjennskap til forfatterne)


1. Kjersti Annesdatter Skomsvold - Monstermenneske
2. Lars Amund Vaage - Syngja
3. Lars Ramslie - Liten fugl
4. Dan Alexander Andersen - Krise i jammerdarn
5. Trude Marstein - Hjem til meg

Det kommer/har kommet en hel del andre nye norske bøker jeg har lyst til å lese, men som jeg antagelig kommer til å prioritere vekk. Et evig luksusproblem - det finnes for mange interessante bøker til at jeg rekker å lese alle. Jeg har også litt for lett for å bli litt for opptatt av nyheter og norske bøker - antagelig en bieffekt ved å jobbe i bokhandel og følge mye med på bokstoffet i avisene. Samtidig er jeg jo oppriktig interessert i å følge med på hva som skjer og være i stand til å ha en mening om omtalte og debatterte titler. Det blir kanskje først et problemet dersom det blir primærgrunnen til å lese. Uansett: Jeg føler både at jeg leser for mye ny norsk skjønnlitteratur og at jeg leser for lite ny norsk skjønnlitteratur. Men de fem over kommer jeg ganske sikkert til å gå løs på.

Ingen kommentarer: