16 januar 2013

Jeg - Jeg - Jeg (20+2 punkter inspirert av Édouard Levé)


Jeg eier omtrent åtte par bukser og tyve skjorter (lang- og kortermede)
Jeg eier ingen gensere, og har ikke gjort det på mange år.
Jeg rangerer julemat slik: lutefisk > pinnekjøtt > ribbe.
Jeg våkner om morgenen og er rasende. Utover dagen blir jeg stadig mer mergjørlig.
Jeg er redd for at jeg har et usunt forhold til internett, og forsøker å begrense hvor mye tid jeg bruker på det.
Jeg har store problemer med å bruke urinaler dersom det er andre som bruker det samtidig.
Jeg liker å lage lister som ikke har noen hensikt annet enn å være lister.
Jeg pleide å høre mye på musikk, men bruker stadig mindre tid på det av en eller annen grunn.
Jeg har alltid lest mye, muligens bortsett fra en periode i tenårene, men jeg har alltid tenkt at jeg gjerne skulle lest ennå mer.
Jeg kjeder meg svært ofte når folk snakker om jobbene sine.
Jeg er blitt beskyldt for å være overlegen og nedlatende i situasjoner der jeg bare er sjenert, men også blitt tatt for å være sjenert i situasjoner der jeg føler meg overlegen og nedlatende.
Jeg er veldig usikker på om en liste som dette bør publiseres på elefantfabrikken.
Jeg er ikke egentlig noe naturtalent i seviceyrket, men har blitt ganske god på det etterhvert allikevel.
Jeg synes stort sett de bøkene som er klassifisert som "humor" av forlagene er utrolig lite morsomme.
Jeg kjenner to mennesker som jeg er helt sikker på at er mer intelligente enn meg.
Jeg leser Klassekampen hver dag og Morgenbladet hver uke, men pleier å hive Le Monde Diplomatique i søppla uten å ha lest noe i det.
Jeg liker katter bedre enn hunder, men tror ikke at det sier noe vesentlig om et menneske.
Jeg liker å lage lange og gjerne lett missvisende titler på blogginleggene mine.

Jeg har skrevet om boken Selvportrett av Édouard Levé her.
Jeg har lest en engelsk anmeldelse av Édouard Levés Autoportrait her.

Ingen kommentarer: