14 januar 2013

Du Ole, du Ole



I nyeste nummeret av Bokvennen (4/12) anbefaler min hittill ukjente tvillingbror Ole noen bøker.


Heldigvis har denne Ole ganske god smak, slik at dersom noen skulle anta at det er for eksempel en trykkfeil, og at jeg har noe med dette å gjøre, også siden det står at det er redaskjonsrådet som anbefaler, og jeg vitterlig befinner meg i dette rådet, så vil jeg i hvert fall ikke bli gjort til latter. 

Bøkene som anbefales er:

Springfart ved fjorden av Rolf Sagen
Dommens dag av Flannery O'Connor
Dilettanten av Terje Holtet Larsen (som jeg har skrevet om så vidt her og her).

Resten av Bokvennen #4/12 inneholder bl.a. et intervju med David Vann og noveller av Mikkel Bugge og Anton Tsjekhov, samt en tekst av Preben Jordal om arbeidet med å oversette David Foster Wallace. Bra greier.

Ingen kommentarer: