03 desember 2012

La Granada #4 (en anbefaling)


Tidsskriftet La Granada kom for noen uker siden med sin fjerde utgave. La Granada er det eneste tidsskriftet jeg kjenner til som utelukkende trykker litterære tekster. Dikt, prosa, noveller etc. I dette nummeret er det også innslag av akvareller og fotos. Omslaget denne gangen er svart:

Innholdet er variert og variabelt. Det er en blanding av kjente navn og ukjente, med en viss vekt på nye, unge skribenter.


Dette diktet er av Alexander Fallo Huslænd. Andre bidragsytere jeg likte i dette nummeret var Isabell El-Melhaoui og Henrik Pask (det er helt sikkert mer bra i det også - jeg har ikke lest alt (jeg leser aldri alt i tisskrifter, antologier etc. tror jeg)).

Det føles nødvendig å legge til at jeg kjenner et par av La Granada-redaktørene, via "det litterære miljøet" i Oslo, om man kan bruke et sånt begrep. (Det føles lite treffende, men jeg kommer ikke på noe bedre).

Ingen kommentarer: